Webbinarium – Digitalisera inte bort lärarprofessionen

Lärarförbundet har tagit fram en ny rapport: Digitalisera inte bort lärarprofessionen! Du är välkommen till webbinariet 18 mars där vi presenterar rapporten, och pratar om hur digitaliseringen påverkar professionen.

Hur förändras lärarrollen av att skolan digitaliseras? Hur påverkas arbetssituationen? Dels på kort sikt under covid-19, men också på längre sikt?

Hör lärare, forskare, och utbildningsminister Anna Ekström diskutera dessa viktiga frågor.

Tid: Torsdagen den 18 mars kl 16:00-17:00
Plats: Webbinarium på det digitala mötesverktyget Zoom

Du kommer att få en länk till mötet när du har anmält dig.

16:00 – Inledande ord av Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand.
16:05 – Presentation av rapporten Digitalisera inte bort lärarprofessionen!
16:15 – Panelsamtal mellan Johanna Jaara Åstrand, Lärarförbundets ordförande, Sandra Aadalen, gymnasielärare och specialpedagog på Globala gymnasiet och Malin Ideland, forskare på Malmö Universitet.
16:35 – Inbjuden talare – Anna Ekström om lärarnas roll när skolan digitaliseras.
16:45 – Samtal mellan Anna Ekström och Johanna Jaara Åstrand.
16:55 – Avslutande ord av Johanna Jaara Åstrand.

Varmt välkommen!
Lärarförbundet