Chefers arbetssituation och förutsättningar för ledarskap

En föreläsning för dig som är skolledare om hur de organisatoriska förutsättningarna kan påverka dina möjligheter att ägna dig åt kärnverksamheten, och hur de kan bidra till en utvecklande miljö i skolan.

Erik Berntson, docent i psykologi, och Lena Låstad, doktor i psykologi, svarar på viktiga frågor som: Vad innebär bra organisatoriska förutsättningar? Hur är de kopplade till ledarskap? Och hur är arbetssituationen kopplad till möjligheten att ha ett bra, utvecklande klimat för lärande?

Se den live och ställ frågor till Erik och Lena.

Datum: 12 oktober
Tid: 18.30-20.00 inklusive frågestund
Plats: Digital föreläsning
Länk: Skickas till dig via e-post och SMS före sändningen

Du behöver inte installera något speciellt program för att vara med, och du kan välja om du vill titta i smartphone eller på datorn. Om du vill ställa frågor så skriver du dem i vår chatt under föreläsningen.

När du anmält dig kommer du att få en bekräftelse via e-post. Du kommer även att få en länk till föreläsningen via e-post och SMS innan den äger rum.

Varmt välkommen

Lärarförbundet